Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi
"İşin Püf Noktası Seyirci Üzerindeki Etki"
Kocaeli Üniversitesi'nde besteci Mert Oktan'ın katılımıyla gerçekleşen reklam ve film müziklerinin konu edildiği etkinlik İletişim Fakültesi'nde gerçekleştirildi. Birçok kez dinlediğimiz bestelerin ve reklamların sahibi olan Oktan, öğrencilere beste ve müzik üzerine bilgiler verdi.

Etkinlikte kendi yaptığı reklam ve film müziklerinin yanı sıra bazı tiyatro, sinema film müziklerini de öğrencilere dinleten Oktan'ın, 'Kocan Kadar Konuş, Babel, Yahşi Batı' gibi belli başlı filmlerde de imzası var. Algılanabilirlik açısından özellikle kolay anlaşılabilir müzikler yapmaya çalıştığını söyleyen Oktan, "Bütün amaç reklam bittiğinde seyircinin onu mırıldanabilir hale gelmesi" diyerek reklamlarda istenileni açıkladı. Oktan, reklam ajanslarıyla yönetmenlerin arasındaki ortak dilin yakalanması gerektiğinin üzerinde dururken öğrencilere genel olarak kendi iş alanlarını incelemeleri gerektiğine de vurgu yaptı.

Haber: Şermin Özcan
"Sinema Filmi Müziklerinde Daha Dikkatliyiz"
Oktan, yaptığı müziklerde önceki işlere bağlı kalmamak gerektiğine de değinirken müziklerin yapılış süreçlerinden de ayrıca bahsetti. "Temelde bazı kurallar var ve onun dışına çıkmamaya çalışıyoruz" diyerek müzik yapımındaki püf noktalara vurgu yapan Oktan, film müziklerinde enstrüman seçiminden, verilen duyguya kadar birçok ana unsurun olduğunu ifade etti.
Etkinlik, Oktan'ın reklam ve sinema müziklerini öğrencilerle paylaşmasıyla sonlandırıldı.