Doç. Dr. Funda Selçuk Şirin konuşmasının devamında Atatürk'ün çocuklar hakkındaki düşüncelerine değinerek," Atatürk imparatorluktan Cumhuriyete geçiş sürecinde yeni bir devlet kurmaya çalışan bir yönetici olarak çocuklara yakın ilgi göstermiştir. Çünkü çocuklar toplumun geleceği olduğu gibi rejim ve ideolojilerinde geleceğidir. Bu nedenle Atatürk'te Cumhuriyetin sonraki nesillere aktarılabilmesi için çocuklar çok önem vermiştir. Atatürk'ün başka bir eğilimi de eğitim konusunda olmuştur. Çocuklara verilen eğitimin yetişkinlerden daha önemli ve gerekli olduğunu söyleyerek eğitime de çok fazla önem vermiştir " dedi.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın Türkiye dışında tüm dünya çocukları tarafından kutlanması ile ilgili de konuşan Doç. Dr. Funda Selçuk Şirin, bayramın evrensel anlam kazanmasının çok anlamlı bir durum olduğunu söyleyerek, çocukların geleceğin yetişkinleri olacağı için böyle özel bir bayramın genel olarak kutlanmasının çok güzel bir durum olduğunu sözlerine ekledi.
Kocaeli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Funda Selçuk Şirin 23 Nisan'ın ile ilgili kendi duygu ve düşüncelerine de değinerek, "23 Nisan'ın Anadolu coğrafyasında, Anadolu'nun farklı renk ve unsurlarını farklı etnik yapısını barındıran bir milletin birlik, dirlik ve azimle bağlanmasının tarihidir. Ulusun azim ve kararının ulusal egemenlik gibi bir nedenle birleşerek meclisin çatısı altında mücadelenin her anının yansıdığı bir tarihtir.23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı diliyorum ki bu anlamıyla çocuklarla özdeşleştirerek bayram tadında kutlanır" diyerek sözlerini tamamladı.
Haber : (Kübra Akçelik) (Radyo Kİ)
Güne Bakış'ta "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı" hakkında konuşuldu. Helin Kaya ve Çağdaş Dandan'ın sunduğu Güne Bakış programına bugün Kocaeli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Funda Selçuk Şirin konuk oldu.
Konuşmasına 23 Nisan'ın tarihçesi ve önemi hakkında bilgi vererek başlayan Doç. Dr. Funda Selçuk Şirin," 23 Nisan'ın resmi ve milli bayram olmasından önce derin bir altyapısı var. Geçmişte Osmanlıya bakarsak ikinci meşrutiyet ve balkan savaşlarının yarattığı travmalar sonrası ortaya çıkan o süreçte çocuklarında göz önüne alındığını görebiliriz. Bu tarihlerde çocuklara özel uygulamalar ve düzenlemeler yapıldığını da görebiliriz. Mesela çocuk esirgeme kurumlarının gürbüz çocuk yarışmaları gibi çocukların hem bedenen hem ruhen gelişim gösterebilmesi için yapılan projeler olmuştur. Cumhuriyet dönemine gelince milli ve resmi bir bayram haline gelmiştir. 23 Nisan 1920 Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin kuruluş tarihidir. 1927 yılına gelindiğinde de çocuk esirgeme kurumlarının 23 Nisan'ı çocuk bayramı olarak kutlamasıyla başlamıştır " dedi.