Reklam, televizyon, gazete, radyo, billboard, dergi, sinema, internet gibi mecralar aracılığıyla çeşitli mal, ürün ve hizmetlerin hedef kitlelere ve tüketicilere belirli bir ücret karşılığında tanıtılmasıdır.

Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Emel Öztürk Karagöz Güne Bakış programına konuk olarak Reklam ve Reklamcılık Bölümü hakkında bilgiler verdi.

Karagöz, reklamcılığın ortaya çıkış nedenlerinden bahsederken "Her türlü mal ve ürünün takası, satışı ve fikirlerin kitlelere empoze edilme ihtiyacının ortaya çıkmasıyla reklam da fikir olarak doğmuştur. Modern anlamda bilinen reklamcılığın ortaya çıkışı ise Sanayi Devrimi ve Fransız İhtilali ile gelişmeye başlayan teknolojinin çok büyük bir payı vardır" dedi.

Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi
Reklam İkna Etme Aracıdır
Reklam Şaşırtıcı ve Özgün Olmalıdır
Emel Öztürk Karagöz, reklam kavramının bir nevi manipülasyon süreci olduğunu belirtirken "Reklam insanları yönlendirir. İnsanlarda kuvvetli bir tüketme ihtiyacı hissettirir. Ama en önemlisi buna maruz kalan kişilerin bu davranışları gönüllü olarak yapmasıdır. Ama izleyiciye bu duyguları yaşatması için reklamın ilgi çekici, şaşırtıcı ve özgün olması gerekir" ifadelerini kullandı.

Doç. Dr. Karagöz, reklamcılığın kapitalist sistemin doğası gereği ortaya çıktığını kaydederken "Reklamcılığı iletişimden ayrı bir şey olarak göremeyiz. Reklamların hedef kitlelerindeki insanların tutumlarına yönelik stratejiler iletişim faktörü düşünelerek yapılır. Kişilerin duygularını etkileyerek davranışlarını değiştirmek zor bir süreçtir" dedi.

Kocaeli Üniversitesinin Reklamcılık Bölümünde verilen eğitimlerden bahseden Doç. Dr. Karagöz,ilk 2 yıl daha çok teorik bilgi üzerine dersler verildiğini belirtirken daha sonraki derslerde ise uygulamaya yönelik eğitimlerin verildiğini sözlerine ekledi.

Haber: Yiğit Köseoğlu ( Radyo K.İ)