Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde "Türk Reklam Sektörü ve Marka Olmak" adlı etkinlik düzenlendi. Konuşmacı olarak İlancılık Reklam Ajansı Başkanı Yakup Barouh ve Eşbaşkanı Ender Merter'in yer aldığı etkinlikte Kocaeli Üniversitesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Cem Pekman da yer aldı.

Yakup Barouh etkinliğin ardından Radyo K.İ. Muhabiri Mehmet Budak'a Reklamcılık sektörüyle ilgili açıklamalarda bulundu. Konuşmasına Türkiye'de yapılan reklamcılığa değinerek başlayan Barouh "Türkiye'de reklam diğer konulara da öncülük etti. Örneğin reklam televizyon filmlerinin iyi olduğu dönemde Türkiye'de sinema çok kötüydü. Reklam sektörü çektiği reklam filmlerine para ayırmayı öğrendi. O şekilde iyi film yaptı. Sinema sektörü o zamanlar para ayırmıyordu ve iyi filmler çekemiyordu. Ancak sonrasında reklam sektöründen bunu öğrenerek para ayırdı, iyi filmler çekti ve dünya çapında ödüller aldı. Bu nedenle reklamcılık sektörü diğer sektörleri de kamçılayıcı özelliğe sahip" dedi.

Konuşmasının devamında Reklamcılık konusunda öğrencilere tavsiyelerde bulunan Barouh "Lisan reklamcılık açısından şart bir durum. Öğrencinin kendini yetiştirmesi lazım. Reklamcılık bölümünde olan bir öğrenci dünyada yapılan önemli reklamları da takip etmeli. Sonuç olarak reklamcılık yapılacaksa yaratıcılık şarttır" dedi.

Ender Merter'de etkinliğin ardından Radyo K.İ. mikrofonlarına açıklamalarda bulundu. Türkiye'de reklamcılığın gelişmişlik seviyesine değinen Merter "Türkiye reklam sektöründe dünyada sözü edilebilir konumda. Yapılan çalışmalar, etkinlikler ve faaliyetler, buraya gelen dünyadaki top networklerin CEO'larıyla birlikte konuşmalar neticesinde Türk reklamcılığının dünyada önemli bir yere ait olduğunu görüyoruz. Cannes'da Grand Prix ödülü alan çalışma dünyanın bir numarasıydı. Buna bakıldığı zaman da Türkiye'nin reklam sektörünün çok gelişmiş olduğunu görüyoruz" dedi.

İlancılık Reklam Ajansı Eşbaşkanı Ender Merter marka değerinin sürdürülebilir olması için iletişimin sürekli devam ettirilmesi gerektiğini belirterek "Hiçbir zaman ekonomik ya da siyasi dalgalanma iletişimi koparmamalı" dedi. Merter ayrıca reklamın ekonominin ateşleyici gücü olduğunu da sözlerine ekledi.

Haber: Mehmet BUDAK (Radyo K.İ.)

Reklam Ekonominin Ateşleyici Gücü
Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi