Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi
Türkiye'de Öğretmenlik Mesleği Nasıl Olmalıdır?
Üniversitemiz Eğitim Fakültesi, Öğretmen okullarının açılışının 167. yılı kapsamında düzenlediği "Türkiye'de Öğretmenlik Mesleği Nasıl Olmalıdır?" çalıştayı bugün (16.03.2015) Mühendislik Fakültesi konferans salonunda gerçekleştirildi. Çalıştaya Rektör yardımcıları Prof. Dr. Ahmet Küçük, Prof. Dr. Bekir Çakır, Dekan Prof. Dr. Cevat Celep, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

'Öğretmen, Toplumu Şekillendirir'
Çalıştayda öğrencilere seslenen Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Küçük, eğitimde en temel unsurun öğretmenlik olduğunu belirterek, "Öğretmen, kendini geliştiren, bilgili, sürekli çalışan, öğrencisinin içindeki yeteneğini fark eden ve onu yönlendiren birey olmalıdır" dedi. Dekan Prof. Dr. Celep ise, "Her meslek kutsaldır, her meslek insana yöneliktir. Ancak öğretmen, toplumun geleceğini şekillendirir" ifadesinde bulundu.

4 Başlıkta Öğretmenlik Mesleği Tartışıldı
Danışman öğretim üyeleri koordinatörlüğünde öğrenciler, dört farklı başlık altında öğretmenlik mesleğini tartıştılar. 'Öğretmen Adayının Seçilmesi', 'Öğretmen Adayının Eğitimi', Öğretmen Adayının Atanması ve Göreve Başlaması' ile 'Öğretmen Adayının Hizmet İçi Eğitimi ve Sonrası' başlıkları altında yapılan çalıştayda öğrenciler, öğretmenlik mesleğinin nasıl olması gerektiğine ilişkin araştırmalar yaparak, bilimsel veriler ışığında önerilerde bulundular. Öğrenciler, öğretmenlik mesleğinin seçimindeki etkili faktörler, öğretmenlik eğitimine yönelik yapılabilecekler, öğretmen atanmasında izlenebilecek kriterler ve hizmet içi eğitimin geliştirilmesine yönelik fikirlerini sundular.

Küçük
Celep