Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi'nde Koü Teknopark'ın düzenlemiş olduğu "Dijital Deneyimi Yönetin" adlı seminer LuckyEye Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Artan'ın katılımıyla dün(07.03.2016) gerçekleşti.
Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Savaş Ayberk Konferans Salonunda gerçekleşen etkinliğe Teknopark Genel Müdürü Sadık Semizoğlu ve LuckyEye Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Artan yanı sıra öğrenciler katıldı.
Semizoğlu, yaptığı açılış konuşmasında devletin projeler için verdiği teşviklerin çok büyük çapta olduğunu, projeleri olan öğrencilerin desteklendiğini söyledi. Kocaeli Üniversitesi'ni zengin bir kaynak olarak değerlendiren Semizoğlu, her türlü proje fikrine açık olduklarını, öğrencilerden proje beklediklerini bildirdi.
IBM, Adobe, Microsoft, Google firmalarıyla ortaklığı olan LuckyEye Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Artan, yazılım dünyasının nereye gittiğine dair bilgilendirmede bulundu. Kocaeli Üniversitesi ile gönül bağının olduğunu ifade eden Artan, Türkiye'nin genç nüfusa ve iyi üniversitelere sahip olduğunu dile getirdi.
LuckyEye'nin gerçekleştirdiği projelere değinen Artan, online turizm, online bağış, mobil uygulama, Dumankaya online satış portalının yanı sıra Türk Hava Yolları ile işbirliğinde gerçekleştirdikleri projeden bahsetti. THY ile seyahat eden yolcuların deneyimlerini araştırdıklarını aktaran Artan, "Yolcuların bilet aldıkları andan yolculuğun son bulduğu zamana kadar sürekli etkileşim halindeyiz, deneyimlerini ölçtüğümüz bireylerin memnuniyet derecelerine göre yol alıyoruz" şeklinde araştırmayı anlattı.
Değişimin Avantajı ve Dezavantajı İnternet mecrasındaki değişmelere değinen Artan, mobil erişiminin yüzde ellinin üzerine çıktığını söyledi. Artan, bu durumun avantajının bireyin her bir şeye kolaylıkla ulaşabildiği ifadesinde bulunurken dezavantajı şu şekilde açıkladı; "Kullanıcıların bir uygulamayı beğenip çıkma zamanı beş saniye gibi kısa bir süre. Siz yaptığının bir uygulamayı beş saniye içerisinde kullanıcıya beğendiremezseniz tüm çalışmanız çöp oluyor"
İnsanları çekmenin çok kritik bir kavram olduğuna değinen Artan, bu yolda reklamın öneminden bahsetti. Müşterilerin beklentilerinde farklılaşma olduğuna dikkat çeken Artan, artık reklamların geneli kapsamadığını, tüketicilerin kendilerine hitap eden reklamları tercih ettiğini aktardı.
"Bilgiye Ulaşma Alışkanlığı Değişti" Teknoloji ile değişime uğrayan kavramlardan birinin de bilgiye ulaşma olduğunu söyleyen Artan, "Biz beğenilerimizi seçiyoruz, bilgi bize geliyor" dedi. İş hayatı ile gerçek hayattaki zıtlıklarla ilgili açıklama yapan Artan, "Bilginin kişiyi bulduğu gerçek hayatın aksine iş hayatında, kişi bilgiyi arıyor ve bu durumda çatışma haline giren birey zorluk çekiyor" diyerek konunun önemini vurguladı. Öğrencilerin sorularının cevaplanmasının ardından etkinlik son buldu.
Muhabir: Seda Namdar (KOUHA) Foto Muhabir: Bedir Abdulkadir Şahin (KOUHA)