Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde dün (06.03.2019) Kocaeli Üniversitesi Reklam Ajansı tarafından "Reklam Kampanyası Nasıl Olur?" adlı bir etkinlik düzenlendi. Bearshark Kurucu ve Kreatif Direktörü Mert Bitmez'in konuşmacı olarak katıldığı etkinliğe öğrenciler yoğun ilgi gösterdi.

Reklam kampanyalarının nasıl yapılacağına dair bilgilerini öğrencilere aktaran Mert Bitmez, "Vereceğimiz reklamlarda en önemli unsurlar hedef kitlenin doğru seçilmesi ve yapacağımız kampanyalardır. Bunun yanı sıra bulacağımız sloganlar ve hangi platformlarda yayınlanacağı yerleri iyi belirlememiz gerekiyor. Buna ek olarak duraklar ve billboardlarda yayınlayacağımız reklamların insanların ihtiyaçları doğrultusunda ilgisini çekebiliriz. Reklam kampanyanızı oluşturduğunuzda henüz her şey bitmiyor. Reklamlardan gelen tıklamaların veya izlenmelerin size geri dönüş oranını ölçmeniz gerekecek. Bunun içinde reklam verdiğiniz mecradan, örneğin televizyon kanalından izlenme datalarını istemeniz gerekecek." dedi.

Mert Bitmez, öğrencilerden örnek bir reklam kampanyası projesi isteyerek, "İçeriğinizin güvenilir olduğundan emin olun. Başlık ve içeriğiniz uyuşsun. Aksi takdirde ziyaretçilerin web sitenizden hemen çıkma oranı yükselecektir ve bu da geri dönüşümsüz reklam kampanyası demek oluyor. Reklam içeriğinizin değerini gerçekten ölçmek için reklamınıza çeşitli eylemler ekleyebilirsiniz. Örneğin reklamınızı gören kişilerin tek dokunuşla firmanızı aramasını sağlayabilirsiniz. Kampanyanızı oluşturmadan önce, kimleri hedeflediğinizi seçmelisiniz. Çeşitli sınırlandırmalar yaparak yaş, şehir ve ilgi alanlarına göre hedef kitlenizi ayarlayarak firmanız ile en ilgili kişileri hedefleyebilirsiniz." diye konuştu.

Etkinlik soru ve cevap ile son buldu.

Haber: Ömer Can KOÇ (Radyo K.İ.)
Fotoğraf: Kaan TÜRKER (Radyo K.İ.)


Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi
KOÜ'de Reklamcılık Eğitimi
7 Mart 2019