Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü ev sahipliğinde, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği ortaklığında gerçekleştirilen 23. Pazarlama Kongresi 27-29 Haziran tarihleri arasında ilimizde düzenlendi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile Ford Otosan'ın da destekleriyle gerçekleştirilen kongrede, Endüstri 4.0 ve beraberinde getirdiği uygulamalar pazarlama dünyası açısından ele alındı.

Ana temanın "Pazarlama & Endüstri 4.0 ve Ötesi" olarak belirlendiği kongreye Kocaeli Vali Yardımcısı Ahmet Büyükçelik, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, Rektörümüz Prof. Dr. Sadettin Hülagü, Körfez Belediye Başkanı İsmail Baran, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Selman Aziz Erden, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği Başkanı Prof. Dr. Canan Mardan, Kongre Başkanı Prof. Dr. Burcu Candan ve akademisyenler ile sektör temsilcileri katıldı.

Kongrede Endüstri 4.0 Konuşuldu
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunması ile başlayan kongrenin açılış konuşmalarında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkanı Karaosmanoğlu; "Burcu hocamıza ve ekibine teşekkür ediyorum. Pazarlama ayrı bir teknik, bilimsel temelleri var. Kaliteli ürün ve kaliteli hizmetle ürünler daha kolay pazarlanabilir. Pazarlama tekniği bu alanda çok önemli. Kocaeli bir sanayi kenti. Kongrenin temasının endüstri 4.0 olması çok önemli. Hem kentimiz açısından hem de sanayimiz açısında verimli bir kongre olacağına inanıyorum." şeklinde konuştu.

Rektörümüz Prof. Dr. Hülagü, gelenekselleşmiş bir kongreye ev sahipliği yapmanın, sanayinin merkezi Kocaeli için ufuk açıcı bir nitelik taşıyacağını belirterek; "Hem üretimde, hem de satışta rekabetin en üst düzeye tırmandığı, neo-liberal ekonominin belirgin bir biçimde dünyayı egemenliği altına aldığı koşullarda pazarlama alanının sorun, öneri ve çözümlerinin tartışılacağı böyle bir etkinliğe ev sahipliği yapmaktan gurur duyuyorum." dedi.

Bireyselliğin ön plana çıktığı bir dünyada yeniden şekillenen ekonomik ve toplumsal yapının, pazarlama alanının önemini ortaya çıkardığını aktaran Rektörümüz Prof. Dr. Hülagü; "Sanayinin çerçevesi belirlenirken genellikle üretim noktasına odaklanmakla beraber, verimli üretimin tüketici ile buluşturulması atlanmaması gereken bir zorunluluk olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle birçok bileşeni bünyesinde barındıran pazarlama alanının disiplinler arası ve nitelikli çalışmalara ihtiyacı gün geçtikçe artmaktadır. Özellikle Endüstri 4.0'ın etkinliğinin artması ve pazara yön veren yeni bir oluşuma evrilmesi, bizim gibi ülkeler için hem çok önemli bir fırsat hem de kaçırılmaması gereken bir trendir. Bu trenin kaçırılmaması hususunda da en temel gereklilik, konuya ilişkin bilimsel çerçevenin net bir biçimde tanımlanarak ortaya konulmasıdır." ifadesinde bulundu.

İki Gün Boyunca 88 Bildiri Sunulacak
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği Başkanı Prof. Dr. Canan Mardan dernek ile ilgili bilgilerin yer aldığı bir sunum yaparak; "Bugün Kocaeli'nde olmaktan oldukça mutluyuz. Endüstrinin kalbinde olduğumuz için bu yıl ki ana temamızı Endüstri 4.0 olarak belirledik. Kongrede Doktora kolokyumu da yapıyoruz. Ayrıca Mehmet Oluş en iyi bildiri ödülleri vereceğiz. 20 yıldır düzenli olarak kongre yapıyoruz. Bizim derneğimiz, kurumumuz koca bir aile. Kongreye destek veren ve katılan herkese teşekkür ediyorum." dedi.

Kongre Başkanı Prof. Dr. Candan; "Öncelikle buradan Kongreye ev sahipliği yapmaya karar verdiğimizden beri bizlere desteğini esirgemeyen Rektörümüz Prof. Dr. Sadettin Hülagü'ye özellikle teşekkür ediyorum. Belediyemiz de valiliğimiz de bize çok büyük destek verdi. Kongremize büyük bir katılım var, bundan mutluluk duyuyoruz. Kongremizin başarılı geçmesini ve pazarlama camiasına katkıda bulunmasını diliyorum." dedi.

Açılış konuşmalarının ardından Rektörümüz Prof. Dr. Sadettin Hülagü, Ahmet Büyükçelik, İbrahim Karaosmanoğlu, İsmail Baran, Prof. Dr. Canan Mardan ve Prof. Dr. Burcu Candan'a plaket takdim etti.

Moderatörlüğünü Prof. Dr. Alptekin Erkollar'ın yaptığı "Endüstri 4.0 & Pazarlama ve Ötesi" başlıklı paneli ile başlayan kongrede Dağıtım Kanalları ve Lojistik Yönetimi, Endüstriyel Pazarlama, Fiyatlandırma, Hizmet Pazarlaması, Pazarlama Araştırmaları, Pazarlama Etiği, Pazarlama İletişimi, Pazarlama Teorisi, Pazarlama ve Güncel Uygulamalar, Pazarlama ve Sürdürülebilirlik, Pazarlama ve Teknoloji, Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri, Pazarlama, Girişimcilik ve KOBİ'ler, Satış ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sosyal Pazarlama, Turizm Pazarlaması, Tüketici Davranışları, Uluslararası Pazarlama ve Ürün ve Marka Yönetimi konu başlıklarında 88 bildiri sunuldu.

Haber: Fatih Osma (BHİ)

Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi
23. Pazarlama Kongresi Üniversitemiz Ev Sahipliğinde Düzenlendi
27 Haziran 2018