Kocaeli Üniversitesi'nin destekleriyle düzenlenen "Kocaeli Turizm Şurası" bugün (25.06.2021), Rektörümüz Prof. Dr. Sadettin Hülagü'nün de katılımlarıyla Kocaeli Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ŞURA Kent Politikaları ve Araştırmaları Merkezi öncülüğünde yapılan çalıştaya üniversitemiz yanı sıra; Kocaeli Valiliği, Gebze Teknik Üniversitesi, Kocaeli Ticaret Odası, Kocaeli Sanayi Odası, Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, Kocaeli Kent Konseyi de destek veriyor.

Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan "Kocaeli Turizm Şurası"na, Rektörümüz Prof. Dr. Sadettin Hülagü yanı sıra; Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, kent protokolü, turizmciler, akademisyenler, paydaş temsilcileri ve çok sayıda davetli katıldı.
Turizm kenti olma idealinin kentin üzerindeki olumsuz algıyı kaldırmada büyük fayda sağlayacağını belirterek sözlerine başlayan Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, "Olumsuz algıları bertaraf etmemiz gerekiyor. Şehirler markalaşıyor. Her şehir özelliklerini ortaya çıkarıyor. Kocaeli'nin gelinip geçilecek ya da günü birlik çalışılacak bir şehir olmadığını, gelip kalınacak bir şehir olduğu algısını insanlara aktarmalıyız. Hizmet sektörünü daha fazla geliştirebiliriz. Hizmet sektöründe olmamız gerektiği yerde değiliz. Bu çalıştayın buna fırsat sunacağına inanıyorum" dedi.
Bugün gerçekleştirilen Turizm Şurası'nın çok önemli olduğuna dikkat çeken Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, "Kocaeli'nin bundan sonra alacağı yolla ilgili birlikte hareket etmek ve yeniden düşünmek gerekiyor. Bir Turizm Master planı hazırlıyoruz. Bu plan bizim yol haritamızı belirleyecek. Bugün bu planı tamamlasak bile böyle kalmamalı sürekli yenilemeli ve güncellemeliyiz" diyerek şuraya katılanlardan kentin geleceğini, gelecek nesilleri düşünerek fikirler üretmelerini beklediklerini aktardı.
Açılış konuşmalarının ardından ilk oturumda I Mean It direktörü Emrah Yücel marka ve markalaşma üzerine bir sunum yaptı. 'Kocaeli Turizm Master Planı ve Markalaşma Süreci' çalışmalarının bir parçası olan program kentteki ilgili tüm aktörlerin aktif katılımı ile gerçekleştirilirken çalıştay programında; Doğa ve Ekoturizm Çalışma Masası, Kültür, Tarih, İnanç Turizmi Çalışma Masası, Spor ve Kış Turizmi Çalışma Masası, Sağlık Turizmi Çalışma Masası, Sanayi, İş, Kongre, Fuar Turizmi Çalışma Masası, Gastronomi ve Yöresel Değerler Çalışma Masası, Deniz Turizmi Çalışma Masası başlıkları altında 7 çalışma masası oluşturuldu. Çalışma kapsamında; hedef, strateji ve uygulama araçları ile Kocaeli marka kimliğinin çerçevesi belirlenerek kentin turizm potansiyelini her yönüyle ortaya çıkarılması planlanıyor.

KOÜ'nün Destekleriyle Kocaeli Turizm Şurası Düzenlendi
25 Haziran 2021
Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi