Kocaeli Üniversitesi Baki Komsuoğlu Kültür ve Kongre Merkezi'nde dün (24.12.2019) Kocaeli Üniversitesi İşletme Kulübü tarafından E-Ticaret Zirvesi düzenlendi. Etkinlikte katılımcı olarak Çiçek Sepeti Teknoloji Direktörü Boğaç Öznalçın ve Teknik Mimarı Turgay Özgür, Ebebek E-Ticaret Uzmanı Erkin Erol, Dijital Para CEO'su Ali Sermet Taşdöğen, Hepsiburada.com İnsan Kaynakları Operasyon Müdürü Ahmet Tuna ve Dağıtım Direktörü Atilla Alver,Turna.com CEO'su Kadir Kırmızı yer alırken çok sayıda öğrenci katılım gösterdi.

Kocaeli Üniversitesi İşletme Kulübü Başkanı Kemal Aygın, yaptığı açılış konuşmasında, E-Ticaret Zirvesi'ni düzenleyerek öğrencileri bilgilendirmeyi ve onları sektör hakkında yetkin kişilerle bir araya getirmeyi hedeflediklerini söyledi.

"Çeşitlilik ve Kolaylık Sağlanması Çok Önemlidir"


Çiçek Sepeti Teknoloji Direktörü Boğaç Öznalçın, firmanın E-Ticaret konusundaki gelişmişliğini ifade ederek, " Uzun yıllardır bu sektörün içindeyiz. Hiçbir zaman biz çok iyiyiz veya şu alanda çok başarılıyız demiyoruz. Çünkü günümüz dünyasında hiçbir durum yeterli kalmıyor sürekli gelişmeniz gerekiyor ve biz de her zaman kendimizi "hangi konularda daha iyi geliştirebiliriz" diye düşünüyoruz. Vizyonumuz dünyanın en büyük hediye şirketi olmak. Misyonumuz ise dünyanın her yerindeki müşterilere mutluluk götürmektir. Birçok ülkeye hizmet sağlıyoruz ve gün geçtikçe büyüyoruz. "açıklamalarında bulundu.

Yazılım Mimarı Turgay Özgür ise bir E-Ticaret sitesinin teknik anatomisi hakkında bilgiler vererek, "Sitelerin yazılımı, müşteriye sunumu açısından çok önemlidir. Verilen siparişi hızlı bir şekilde sisteme kaydedip hazırlamanız gerekir. Bunlar için firmaların takım halinde çalışan birçok ekibi var. Bir şeyi baştan yapmak kolaydır ama onu sonradan geliştirmek zordur. Yapılan yazılımın mevcut sürüme uyum sağlaması gibi bazı detaylı konular var. Bu yüzden çok dikkatli ve titiz çalışmanız gereklidir." dedi.

"Müşteriyi Memnun Etmelisiniz"

Ebebek Ticaret Uzmanı Erkin Erol, firmanın kuruluşundan bugüne denk geçilen süreden bahsederek, "Ebebek, ilk olarak 2001 yılında internet sitesi olarak piyasaya girdi ve 2003 yılında ilk mağazasını İstanbul'da açtı. Bugün tam 42 ülkeye hizmet vermekteyiz. Bu sayı globalleşme açısından çok önemlidir. Her geçen gün yaygınlaşan E-Ticaret sistemine uyum sağlamak zorundasınız. Bu sayede büyüyerek gelişirsiniz. Yaptığınız kampanyalar, sosyal medya platformlarını doğru ve dikkat çekici kullanmak, firmanızın mobil uygulaması gibi konular da gelişiminiz adına önemlidir. Normal mağazadan alışveriş yapmak kolaydır. Gidiyorsun, görüyorsun, beğeniyorsun ve alıyorsun. Dijital platformda bu kadar kolay olmuyor. Bu yüzden iyi pazarlama yapmalı ve müşteriyi çekmelisiniz. Hizmet odaklı olmalısınız. Rakip analizi yapmalısınız, kargo yöntemlerini ve ödeme koşullarını, garanti kapsamlarını müşteriyi memnun edecek biçimde düzenlemelisiniz. " diye konuştu.

Etkinlik soru-cevap sonrasında İşletme Kulübü üyeleri tarafından katılımcılara plaket takdim edilmesiyle sona erdi.

Haber: Berkan ALAN (Radyo K.İ.)

E-Ticaret Zirvesi
25 Aralık 2019
Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi