Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde "Alametifarika ve Reklam'' adlı etkinlik düzenlendi. Metin yazarı Dilan Bayar'ın konuşmacı olarak yer aldığı etkinliğe çok sayıda öğrenci katıldı.

Reklam ajansları hakkında genel bilgiler veren Dilan Bayar, ajanslarda bulunan ekiplerin görevlerini anlattı. Bayar, ''Ajanslarda 4 tane ekip bulunmaktadır. Bunlar; müşteri ekibi, strateji, kreatif ve prodüksiyondur. Müşteri ekibi, müşteriyle toplantı yaptıktan sonra müşterinin isteğine göre olan briefi, strateji ekibine götürür. Strateji ekibi de bu briefi nasıl yapabiliriz, nasıl daha fazla satabiliriz diye düşünür. Kreatif ekibine önermeler götürür. Yazar ve art direktörden oluşan kreatif ekibiyse, stratejiden gelen önerilere göre yaratıcı fikirler düşünür ve tema oluşturarak bir sunum yapar. Sonuç olarak ortaya bir iş çıkar ve iş prodüksiyon ekibine yönlendirilir." dedi.

Reklam filmleri hakkında da konuşan Bayar, eski ve yeni reklam filmlerini karşılaştırdı. Bakar, "Eskiden reklam filmleri daha uzun oluyordu. Ancak günümüzde sosyal medyanın ve dijital ortamların etkisiyle daha kısa sürede net bilgi verilmesi gerekiyor. Bir reklam filmini olduğu gibi sosyal medyaya koyamıyoruz çünkü sosyal medya dinamikleri çok başkadır. Bir reklam filmi çekildiği zaman, televizyon için ayrı, sosyal medya için ayrı, hatta her sosyal medya ortamı için bile ayrı kurgulanması gerekiyor. " diye konuştu.

Etkinlik, öğrencilerin sorularının cevaplanması ile sona erdi.

Haber: Furkan BALAKÇI (Radyo K.İ.)



Kocaeli Üniversitesi
basın ve halkla ilişkiler
iletişim
bilgi edinme birimi
fotoğraf
grafik/tasarım
halkla ilişkiler ve tanıtım
E-GAZETE
Haber Merkezi
Alametifarika ve Reklam
14 Aralık 2018