Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Hasta Hakları Birimi, hasta sorunlarının giderilmesi için hastane yönetimi ve hastalar arasında köprü görevi görüyor.
Alanlarında başarılı öğretim üyelerinin görev yaptığı, ilimizin yanı sıra çevre illerden de hasta kabul eden ve 3. basamak bir hastane olan KOÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde, hastaların taleplerini, önerilerini ve şikayetlerini ulaştırabildikleri Hasta Hakları Birimi, birçok hastaya randevu ve tedavi konusunda yardımcı oluyor.
Aksaklığa İzin Yok
Çeşitli sağlık sorunları ile hastanelere başvuran hasta ve hasta yakınları, endişeli ve önyargılı olmalarından dolayı, çalışanlarla hastalar arasında zaman zaman iletişim problemleri yaşanıyor. Bölgenin en donanımlı, çevre illerden çok sayıda hasta kabul eden, alanlarında başarılı öğretim üyelerinin görev yaptığı ve 3. basamak bir hastane olan KOÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde, çevre illerde olmayan birçok branşın yer alması ve özel tetkiklerin yapılması, hasta yoğunluğunu daha da arttırıyor. Bu hasta yoğunluğunun, aksaklıklara yol açmaması için özverili çalışmalar sürdürülüyor.
14 Ağustos 2018
Hastaların taleplerini, önerilerini, şikâyetlerini ulaştırabilecekleri, yönetim ve hastalar arasında köprü görevi gören KOÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi Hasta Hakları Birimi ise aksaklık yaşanmaması için çalışanlar ile hastalar arasındaki yanlış anlaşılmaları çözerken hak ihlaline uğradığını düşünen hasta ve hasta yakınlarının mağduriyetlerinin giderilmesi için uğraş veriyor.
Hasta Bilgileri Gizli Tutuluyor
12 yıl önce kurulan Hasta Hakları Birimi; yaşlı, yardıma muhtaç, engelli gibi öncelikli birçok hastaya randevu ve tedavileri konusunda yardımcı olurken hasta ve hasta yakınlarına bilgilendirmeler yapıp hastaların sorunlarını dinliyor. Hasta mahremiyeti konusunda ise kimliksiz hasta kabul ve işleminin yapılmadığı KOÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde hastanın bilgileri 3. kişilerle paylaşılmıyor. Hastaların izni olmadan yakınları dahil olmak üzere tedavisine dair bilgi verilmiyor, yazılan dilekçeler de gizli tutuluyor. Bu kapsamda Araştırma ve Uygulama Hastanesi, itibar ve güvenilirliğiyle de tercih edilme açısından ilk sırada yer alıyor.
Görevlerini "Hasta Hakları Yönetmeliğine" göre icra etmekte olan Hasta Hakları Birimi'ne şikayet, öneri, memnuniyet başvuruları; CİMER, SABİM ve doğrudan dilekçe yolu ile yapılabilmekte. Başvurular ise KOÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi Başhekimliği tarafından özenle incelenerek ilgili birimlere ve Anabilim Dalı Başkanlıklarına, gelen yanıtlar da hastalara iletiliyor. İletilen sorun ve şikayetler; hastanede hangi ünitelerde, kimlerden kaynaklanan sorunların yöneticiler tarafından fark edilmesini sağlayarak daha fazla sorun yaşanmasını engellemek adına büyük bir fırsat olarak değerlendiriliyor.
Haber: Ayşegül Şahan (BHİ)
KOÜ, Hastalarını Yalnız Bırakmıyor