Page 10 - 8. GÜN (9-15aralik2019)
P. 10
Eğitimde Kalite
Süreci 11
“Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci” adını verdiğimiz dönem-
de, demokratik katılımcı bir anlayışla yükseköğretim ulusal yeterlilikler
çerçevesi temelinde üniversitemizin tüm programlarında yeterlilikler
saptanarak, bu yeterliklere ulaşmayı sağlayacak ders programları
yapılacak, sistematik bir ölçme yöntemi ile sonuçlar değerlendirilecek
ve eğitimde sürdürülebilir kalite çalışmaları gerçekleştirilecektir.”
Kocaeli Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Küçük, Gizem
Uçar ve Dilan Kaya’nın sunduğu Güne Bakış programına konuk oldu.
Prof. Dr. Küçük, kalite süreçleri ve öğrenci değişim programları
hakkında bilgiler verdi.
Yeniden yapılanma ve kalite süreci hakkında konuşan Prof. Dr. Ahmet
Küçük, “Eğitimde yeniden yapılanma ya da kalite süreci ilk kez “Bolon-
ya süreci” olarak adlandırılarak temelleri 1998 yılında atıldı. İngiltere,
Fransa, İtalya ve Almanya eğitim bakanlarının bir araya gelmesiyle
“Avrupa’da öğretim alanı yaratılması” fikri, ulusal bir fikir olarak or-
taya atıldı. Burada temel amaç, kolay anlaşılır ve karşılaştırılabilir
bir diploma sistemi ortaya koymaktır. Diğer önemli amaçlardan biri
ise Avrupa yüksek eğitim boyutunu geliştirmek, öğrenci ve öğretim
elemanları hareketini sağlamaktır. Ülkemiz de 2001 yılında anlaşmaya
dahil olarak bu sürece başlamış oldu. “ ifadelerini kullandı.
“Nitelikli İş Gücü: Meslek Yüksekokulları”
Kocaeli Üniversitesi’nde meslek yüksekokulları hakkında bilgi veren
Prof. Dr. Küçük, “ Meslek yüksekokulları, sektöre nitelikli insan iş gücü
arz ediyor. Amacımız meslek okullarımızda kamu kaynaklarını daha
verimli kullanarak nitelikli öğrenci yetiştirmek ve sektörün ihtiyaç
duyduğu alanlarda öğrencilerimizi eğitebilmek. Yeniden yapılanma
kapsamında öğrencilerimizi ilgili sanayi sektörleri ile eşleştirerek,
onlarla buluşturarak iş yerinde mesleki eğitim modeli uygulamayı
planlıyoruz. Dolayısıyla öğrenciler uygulama alanında işi öğrenirken,
okulda öğrendikleri teorik bilgileri de pratiğe dökme imkanı bulacak-
lar.” dedi.
“Öğrenci Değişim Programı Eğitimde Kaliteyi Arttırıyor”
Prof. Dr. Ahmet Küçük, uluslararası öğrenciler ve öğrenci değişim
programları hakkında konuşarak sözlerini şöyle sonlandırdı:
“Yükseköğretim kurumları artık sınırların ötesine ulaştı. Üniver-
sitelerin eğitimde uluslararası bir standarda sahip olması yani
uluslararasılaşması, üniversite için hem ülke içinde hem de ülke
dışında büyük bir önem arz ediyor. Dünya’da 7 milyon civarında
öğrenci kendi ülkeleri dışında eğitim-öğretim alabilmek için dünyayı
geziyor. Türkiye’ye baktığımızda; 2014 yıllarında uluslararası öğrenci
sayısı 50 bin civarındayken, bugün 170 bin üzerinde olduğunu görüy-
oruz. Bu oranlar tabii ki asıl istediğimiz rakamlar değil. Hedefimiz
daha fazla öğrenci için ülkemizi cazip hale getirmek. Erasmus ve Mev-
lana değişim programları kapsamında üniversitelerin ikili anlaşmaları
ile ülkemizi cazip hale getirerek uluslararası öğrencileri ülkemize ge-
tirmek için çalışıyoruz. Uluslararası öğrenci değişim programlarının
eğitimde kalite ve rekabeti arttırma gibi faydaları bulunmakta.”
7