Page 10 - 8. GÜN (9-15aralik2019)
P. 10

Eğitimde Kalite


                                                       Süreci 11






                                                       “Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci” adını verdiğimiz dönem-
                                                       de, demokratik katılımcı bir anlayışla yükseköğretim ulusal yeterlilikler
                                                       çerçevesi temelinde üniversitemizin tüm programlarında yeterlilikler
                                                       saptanarak,  bu  yeterliklere  ulaşmayı  sağlayacak  ders  programları
                                                       yapılacak, sistematik bir ölçme yöntemi ile sonuçlar değerlendirilecek
                                                       ve eğitimde sürdürülebilir kalite çalışmaları gerçekleştirilecektir.”

                                                       Kocaeli Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Küçük, Gizem
                                                       Uçar ve Dilan Kaya’nın sunduğu Güne Bakış programına konuk oldu.
                                                       Prof.  Dr.  Küçük,  kalite  süreçleri  ve  öğrenci  değişim  programları
                                                       hakkında bilgiler verdi.
                                                       Yeniden yapılanma ve kalite süreci hakkında konuşan Prof. Dr. Ahmet
                                                       Küçük, “Eğitimde yeniden yapılanma ya da kalite süreci ilk kez “Bolon-
                                                       ya süreci” olarak adlandırılarak temelleri 1998 yılında atıldı. İngiltere,
                                                       Fransa,  İtalya  ve  Almanya  eğitim  bakanlarının  bir  araya  gelmesiyle
                                                       “Avrupa’da öğretim alanı yaratılması” fikri, ulusal bir fikir olarak or-
                                                       taya  atıldı.  Burada  temel  amaç,  kolay  anlaşılır  ve  karşılaştırılabilir
                                                       bir diploma sistemi ortaya koymaktır. Diğer önemli amaçlardan biri
                                                       ise Avrupa yüksek eğitim boyutunu geliştirmek, öğrenci ve öğretim
                                                       elemanları hareketini sağlamaktır. Ülkemiz de 2001 yılında anlaşmaya
                                                       dahil olarak bu sürece başlamış oldu. “ ifadelerini kullandı.

                                                       “Nitelikli İş Gücü: Meslek Yüksekokulları”

                                                       Kocaeli Üniversitesi’nde meslek yüksekokulları hakkında bilgi veren
                                                       Prof. Dr. Küçük, “ Meslek yüksekokulları, sektöre nitelikli insan iş gücü
                                                       arz ediyor. Amacımız meslek okullarımızda kamu kaynaklarını daha
                                                       verimli  kullanarak  nitelikli  öğrenci  yetiştirmek  ve  sektörün  ihtiyaç
                                                       duyduğu  alanlarda  öğrencilerimizi  eğitebilmek.  Yeniden  yapılanma
                                                       kapsamında  öğrencilerimizi  ilgili  sanayi  sektörleri  ile  eşleştirerek,
                                                       onlarla  buluşturarak  iş  yerinde  mesleki  eğitim  modeli  uygulamayı
                                                       planlıyoruz. Dolayısıyla öğrenciler uygulama alanında işi öğrenirken,
                                                       okulda öğrendikleri teorik bilgileri de pratiğe dökme imkanı bulacak-
                                                       lar.” dedi.

                                                       “Öğrenci Değişim Programı Eğitimde Kaliteyi Arttırıyor”
                                                       Prof.  Dr.  Ahmet  Küçük,  uluslararası  öğrenciler  ve  öğrenci  değişim
                                                       programları hakkında konuşarak sözlerini şöyle sonlandırdı:
                                                       “Yükseköğretim  kurumları  artık  sınırların  ötesine  ulaştı.  Üniver-
                                                       sitelerin  eğitimde  uluslararası  bir  standarda  sahip  olması  yani
                                                       uluslararasılaşması,  üniversite  için  hem  ülke  içinde  hem  de  ülke
                                                       dışında  büyük  bir  önem  arz  ediyor.  Dünya’da  7  milyon  civarında
                                                       öğrenci kendi ülkeleri dışında eğitim-öğretim alabilmek için dünyayı
                                                       geziyor. Türkiye’ye baktığımızda; 2014 yıllarında uluslararası öğrenci
                                                       sayısı 50 bin civarındayken, bugün 170 bin üzerinde olduğunu görüy-
                                                       oruz.  Bu  oranlar  tabii  ki  asıl  istediğimiz  rakamlar  değil.  Hedefimiz
                                                       daha fazla öğrenci için ülkemizi cazip hale getirmek. Erasmus ve Mev-
                                                       lana değişim programları kapsamında üniversitelerin ikili anlaşmaları
                                                       ile ülkemizi cazip hale getirerek uluslararası öğrencileri ülkemize ge-
                                                       tirmek  için  çalışıyoruz.  Uluslararası  öğrenci  değişim  programlarının
                                                       eğitimde kalite ve rekabeti arttırma gibi faydaları bulunmakta.”

     7
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15