Page 13 - 8. GÜN (27 Temmuz - 26 Ağustos 2018)
P. 13

KOÜ, Hastalarını Yalnız Bırakmıyor

        (KOÜ-BHİ)
        Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Hasta   hasta yakınlarının mağduriyetlerinin giderilmesi için uğraş
        Hakları Birimi, hasta sorunlarının giderilmesi için hastane   veriyor.
        yönetimi ve hastalar arasında köprü görevi görüyor.
                                                                 Hasta Bilgileri Gizli Tutuluyor
        Alanlarında başarılı öğretim üyelerinin görev yaptığı, ilimizin yanı   12 yıl önce kurulan Hasta Hakları Birimi; yaşlı, yardıma
        sıra çevre illerden de hasta kabul eden ve 3. basamak bir hastane   muhtaç, engelli gibi öncelikli birçok hastaya randevu ve
        olan KOÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nde, hastaların   tedavileri konusunda yardımcı olurken hasta ve hasta
        taleplerini, önerilerini ve şikayetlerini ulaştırabildikleri Hasta   yakınlarına bilgilendirmeler yapıp hastaların sorunlarını
        Hakları Birimi, birçok  hastaya randevu  ve  tedavi konusunda   dinliyor. Hasta mahremiyeti konusunda ise kimliksiz hasta
        yardımcı oluyor.                                         kabul ve işleminin yapılmadığı KOÜ Araştırma ve Uygulama
                                                                 Hastanesi’nde  hastanın  bilgileri  3. kişilerle  paylaşılmıyor.
        Aksaklığa İzin Yok                                       Hastaların izni olmadan yakınları dahil olmak üzere
        Çeşitli sağlık sorunları ile hastanelere başvuran hasta ve hasta   tedavisine dair bilgi verilmiyor, yazılan dilekçeler de gizli
        yakınları, endişeli ve önyargılı olmalarından dolayı, çalışanlarla   tutuluyor. Bu kapsamda Araştırma ve Uygulama Hastanesi,
        hastalar  arasında  zaman  zaman  iletişim  problemleri  yaşanıyor.   itibar ve güvenilirliğiyle de tercih edilme açısından ilk sırada
        Bölgenin en donanımlı, çevre illerden çok sayıda hasta kabul   yer alıyor.
        eden, alanlarında başarılı öğretim üyelerinin görev yaptığı
        ve  3. basamak  bir  hastane  olan  KOÜ  Araştırma  ve Uygulama   Görevlerini “Hasta Hakları Yönetmeliğine” göre icra etmekte
        Hastanesi’nde, çevre illerde olmayan birçok branşın yer alması ve   olan Hasta Hakları Birimi’ne şikayet, öneri, memnuniyet
        özel tetkiklerin yapılması, hasta yoğunluğunu daha da arttırıyor.   başvuruları; CİMER, SABİM ve doğrudan dilekçe yolu ile
        Bu hasta yoğunluğunun, aksaklıklara yol açmaması için özverili   yapılabilmekte. Başvurular ise KOÜ Araştırma ve Uygulama
        çalışmalar sürdürülüyor.                                 Hastanesi Başhekimliği tarafından özenle incelenerek ilgili
                                                                 birimlere ve Anabilim Dalı  Başkanlıklarına, gelen yanıtlar
        Hastaların taleplerini, önerilerini, şikâyetlerini ulaştırabilecekleri,   da hastalara iletiliyor. İletilen sorun ve şikayetler; hastanede
        yönetim ve hastalar arasında köprü görevi gören KOÜ Araştırma   hangi ünitelerde, kimlerden kaynaklanan sorunların
        ve Uygulama Hastanesi Hasta Hakları Birimi ise aksaklık   yöneticiler tarafından fark edilmesini sağlayarak daha fazla
        yaşanmaması için çalışanlar ile hastalar arasındaki yanlış   sorun yaşanmasını engellemek adına büyük bir fırsat olarak
        anlaşılmaları çözerken hak ihlaline uğradığını düşünen hasta ve   değerlendiriliyor.











                                                                                                            1 11
                                                                                                   8. GÜN
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18