Page 13 - 8. GÜN (27 Temmuz - 26 Ağustos 2018)
P. 13
KOÜ, Hastalarını Yalnız Bırakmıyor
(KOÜ-BHİ)
Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Hasta hasta yakınlarının mağduriyetlerinin giderilmesi için uğraş
Hakları Birimi, hasta sorunlarının giderilmesi için hastane veriyor.
yönetimi ve hastalar arasında köprü görevi görüyor.
Hasta Bilgileri Gizli Tutuluyor
Alanlarında başarılı öğretim üyelerinin görev yaptığı, ilimizin yanı 12 yıl önce kurulan Hasta Hakları Birimi; yaşlı, yardıma
sıra çevre illerden de hasta kabul eden ve 3. basamak bir hastane muhtaç, engelli gibi öncelikli birçok hastaya randevu ve
olan KOÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nde, hastaların tedavileri konusunda yardımcı olurken hasta ve hasta
taleplerini, önerilerini ve şikayetlerini ulaştırabildikleri Hasta yakınlarına bilgilendirmeler yapıp hastaların sorunlarını
Hakları Birimi, birçok hastaya randevu ve tedavi konusunda dinliyor. Hasta mahremiyeti konusunda ise kimliksiz hasta
yardımcı oluyor. kabul ve işleminin yapılmadığı KOÜ Araştırma ve Uygulama
Hastanesi’nde hastanın bilgileri 3. kişilerle paylaşılmıyor.
Aksaklığa İzin Yok Hastaların izni olmadan yakınları dahil olmak üzere
Çeşitli sağlık sorunları ile hastanelere başvuran hasta ve hasta tedavisine dair bilgi verilmiyor, yazılan dilekçeler de gizli
yakınları, endişeli ve önyargılı olmalarından dolayı, çalışanlarla tutuluyor. Bu kapsamda Araştırma ve Uygulama Hastanesi,
hastalar arasında zaman zaman iletişim problemleri yaşanıyor. itibar ve güvenilirliğiyle de tercih edilme açısından ilk sırada
Bölgenin en donanımlı, çevre illerden çok sayıda hasta kabul yer alıyor.
eden, alanlarında başarılı öğretim üyelerinin görev yaptığı
ve 3. basamak bir hastane olan KOÜ Araştırma ve Uygulama Görevlerini “Hasta Hakları Yönetmeliğine” göre icra etmekte
Hastanesi’nde, çevre illerde olmayan birçok branşın yer alması ve olan Hasta Hakları Birimi’ne şikayet, öneri, memnuniyet
özel tetkiklerin yapılması, hasta yoğunluğunu daha da arttırıyor. başvuruları; CİMER, SABİM ve doğrudan dilekçe yolu ile
Bu hasta yoğunluğunun, aksaklıklara yol açmaması için özverili yapılabilmekte. Başvurular ise KOÜ Araştırma ve Uygulama
çalışmalar sürdürülüyor. Hastanesi Başhekimliği tarafından özenle incelenerek ilgili
birimlere ve Anabilim Dalı Başkanlıklarına, gelen yanıtlar
Hastaların taleplerini, önerilerini, şikâyetlerini ulaştırabilecekleri, da hastalara iletiliyor. İletilen sorun ve şikayetler; hastanede
yönetim ve hastalar arasında köprü görevi gören KOÜ Araştırma hangi ünitelerde, kimlerden kaynaklanan sorunların
ve Uygulama Hastanesi Hasta Hakları Birimi ise aksaklık yöneticiler tarafından fark edilmesini sağlayarak daha fazla
yaşanmaması için çalışanlar ile hastalar arasındaki yanlış sorun yaşanmasını engellemek adına büyük bir fırsat olarak
anlaşılmaları çözerken hak ihlaline uğradığını düşünen hasta ve değerlendiriliyor.
1 11
8. GÜN