Page 14 - 8. GÜN (10-16aralik-2018)
P. 14
Alametifarika ve Reklam
(KOÜ-BHİ)
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde “Alametifarika ve Reklam filmleri hakkında da konuşan Bayar, eski ve yeni
Reklam’’ adlı etkinlik düzenlendi. Metin yazarı Dilan Bayar’ın reklam filmlerini karşılaştırdı. Bakar, “Eskiden reklam
konuşmacı olarak yer aldığı etkinliğe çok sayıda öğrenci katıldı. filmleri daha uzun oluyordu. Ancak günümüzde sosyal
medyanın ve dijital ortamların etkisiyle daha kısa sürede net
Reklam ajansları hakkında genel bilgiler veren Dilan Bayar, bilgi verilmesi gerekiyor. Bir reklam filmini olduğu gibi sosyal
ajanslarda bulunan ekiplerin görevlerini anlattı. Bayar, ‘’Ajanslarda medyaya koyamıyoruz çünkü sosyal medya dinamikleri çok
4 tane ekip bulunmaktadır. Bunlar; müşteri ekibi, strateji, kreatif başkadır. Bir reklam filmi çekildiği zaman, televizyon için
ve prodüksiyondur. Müşteri ekibi, müşteriyle toplantı yaptıktan ayrı, sosyal medya için ayrı, hatta her sosyal medya ortamı
sonra müşterinin isteğine göre olan briefi, strateji ekibine için bile ayrı kurgulanması gerekiyor. “ diye konuştu.
götürür. Strateji ekibi de bu briefi nasıl yapabiliriz, nasıl daha
fazla satabiliriz diye düşünür. Kreatif ekibine önermeler götürür. Etkinlik, öğrencilerin sorularının cevaplanması ile sona erdi.
Yazar ve art direktörden oluşan kreatif ekibiyse, stratejiden gelen
önerilere göre yaratıcı fikirler düşünür ve tema oluşturarak bir
sunum yapar. Sonuç olarak ortaya bir iş çıkar ve iş prodüksiyon
ekibine yönlendirilir.“ dedi.
12
8. GÜN