Page 14 - 8. GÜN (10-16aralik-2018)
P. 14

Alametifarika ve Reklam

         (KOÜ-BHİ)
         Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde “Alametifarika ve   Reklam filmleri hakkında da konuşan Bayar, eski ve yeni
         Reklam’’ adlı etkinlik düzenlendi. Metin yazarı Dilan Bayar’ın   reklam filmlerini karşılaştırdı. Bakar, “Eskiden reklam
         konuşmacı olarak yer aldığı etkinliğe çok sayıda öğrenci katıldı.  filmleri daha uzun oluyordu. Ancak günümüzde sosyal
                                                                medyanın ve dijital ortamların etkisiyle daha kısa sürede net
         Reklam ajansları hakkında genel bilgiler veren Dilan Bayar,   bilgi verilmesi gerekiyor. Bir reklam filmini olduğu gibi sosyal
         ajanslarda bulunan ekiplerin görevlerini anlattı. Bayar, ‘’Ajanslarda   medyaya koyamıyoruz çünkü sosyal medya dinamikleri çok
         4 tane ekip bulunmaktadır. Bunlar; müşteri ekibi, strateji, kreatif   başkadır. Bir reklam filmi çekildiği zaman, televizyon için
         ve prodüksiyondur. Müşteri ekibi, müşteriyle toplantı yaptıktan   ayrı, sosyal medya için ayrı, hatta her sosyal medya ortamı
         sonra müşterinin isteğine göre olan briefi, strateji ekibine   için bile ayrı kurgulanması gerekiyor. “ diye konuştu.
         götürür. Strateji ekibi de bu briefi nasıl yapabiliriz, nasıl daha
         fazla satabiliriz diye düşünür. Kreatif ekibine önermeler götürür.   Etkinlik, öğrencilerin sorularının cevaplanması ile sona erdi.
         Yazar ve art direktörden oluşan kreatif ekibiyse, stratejiden gelen
         önerilere göre yaratıcı fikirler düşünür ve tema oluşturarak bir
         sunum yapar. Sonuç olarak ortaya bir iş çıkar ve iş prodüksiyon
         ekibine yönlendirilir.“ dedi.































           12
                 8. GÜN
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18